نیشابور فردا

نیشابور فردا

وبگاه کانال مستقل خبری، تحلیلی، اجتماعی و توسعه‌محور نیشابور فردا
نیشابور فردا

نیشابور فردا

وبگاه کانال مستقل خبری، تحلیلی، اجتماعی و توسعه‌محور نیشابور فردا

به یاد شهر زیبای جغتای؛ همراه با یادآوری یک زیرساخت مهم و راهبردی

نیشابور فردا

(کانال مستقل خبری، تحلیلی، اجتماعی و توسعه‌محور نیشابور)

https://t.me/neyshaburfarda

http://neyshaburfarda.blogsky.com

تصویر بالا، المان فاخر و چشم‌نواز میدان امام رضا (ع) در ورودی شمال شرقی شهر جغتای (مرکز شهرستان جغتای و مرکز سیاسی-اداری بخش غربی دشت جوین) است. این بنای یادمانی؛ با طرحواره‌ای زیبا و پایدار که با نگاهی مدرن به معماری اصیل ایرانی طراحی شده؛ یکی از المان‌های شاخص و از شناسه‌های نمادین این شهر تاریخی به شمار می‌آید. دوازده پایه‌ی استوار در بالاترین نقطه، گنبدی سبزرنگ را همچون نگینی در حلقه‌ی حمایت خود می‌گیرند و این همه، کره زمین را در آغوش گرفته‌اند. آری؛ شهر جغتای با این نگاه نیک و مهربان، در ورودی اصلی خود، به استقبال گردشگران و میهمانانش آمده است.

اینجا جایی است که سه راه به شهر جغتای می‌رسد و جالب است که هر این سه راه، به جاده سرتاسری جغتای – جوین – خوشاب – فیروزه می‌پیوندد؛ همان جاده شریانی که در این سال‌ها، مسولان و فعالان رسانه و توسعه شهرستان‌های مستقر در مسیر، از اهمیت آن در پیشرفت و اشتغالزایی منطقه بسیار گفته‌اند، نامه و طومار و مطلب و مقاله نوشته‌اند. اما گویی برای ارتقای این جاده استراتژیک شمال غربی خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت بالای آن برای توسعه شهرستان‌های جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه به چیزی بیش از این‌ها نیاز داریم. آن دُرّ گرانبها و آن یاریگر نایاب چیست؟

توانمندیهای مواصلاتی جاده نیشابور - فیروزه - خوشاب - جوین - جغتای

آیا وقت آن نرسیده است این جاده که شاهرگ حیاتی اقتصاد و زیربنای توسعه آینده شهرستان‌های منطقه است؛ به صورتی بسیار جدی و موثر و بدون دخالت کوچکترین ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌های غیر مرتبط با نیازمندی‌های زندگی واقعی مردم بردبار و بزرگوار منطقه، در دستور کار مدیران دولتی و نمایندگان دو حوزه انتخابیه مرتبط با این چهار شهرستان قرار گیرد؟

شهر جغتای، شهرستان جغتای و دشت سرسبز جوین، بسیار زیبا و دیدنی است. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این سرزمین سرسبز که پیوندهای تاریخی و فرهنگی عمیقی با نیشابور دارد، سفر کنید. تصویر بالا مرتبط با سفر تابستان ۱٣٩٨ به این شهر زیبا، تمیز و دیدنی ست؛ شهری با مردمانی فرهیخته، مهربان و میهمان نواز.

جوین و جغتای دیدنی است. جغتای زیبا و تاریخی، در ۱٨۰ کیلومتری شمال غربی شهر نیشابور قرار دارد./ نیشابور فردا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.